שיווק ברשתות חברתיות כולל יתרונות רבים שלא תמצאו באף מדיה אחרת, בין אם במדיה דיגיטלית או במדיה ישנה (עיתונות, טלוויזיה, שלטי חוצות וכו'). היתרון המרכזי הוא אפשרות פילוח קהל היעד וניצול התקציב שלכם בצורה אופטימלית בפרסום ממוקד לאותו קהל יעד. אבל ישנם יתרונות נוספים.
פרסום באינטרנט הפך מזמן כאמצעי רב חשיבות בכל מערך שיווק לחברות, בעלי עסקים או בעלי מקצוע. כולם מבינים שהקהל נמצא באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט. על כן החלק של שיווק ברשתות חברתיות בסך עוגת השיווק והפרסום של כל עסק רק עולה משנה לשנה.
מדוע כדאי לפרסם ברשתות חברתיות?
פרסום ברשתות חברתיות, בין אם מדובר על פרסום בטיקטוק, באינסטגרם, בפייסבוק או רשתות אחרות, מבוסס על כך שכולם שם. המבוגרים יותר בפייסבוק, מבוגרים וצעירים באינסטגרם וצעירים ובני נוער בעיקר בטיקטוק. מחלקים את העוגה איך שרוצים וכולם שם. לרוב מדובר על שימוש ביותר מרשת חברתית אחת לכל אדם (למעט ילדים ונוער) ולכן חשוב לתכנן קמפיין פרסום ברשת מובילה אחת או יותר מכך. במקרה הזה רוב הפרסום מתנקז לקבוצת מטא שיש לה את הבעלות על הרשתות החברתיות של פייסבוק, אינסטגרם, וואטצאפ ומסנג'ר (שפחות רשת חברתית אך מהווה זרוע שלהן).
מהם היתרונות של פרסום ברשתות חברתיות?
כולם אם כן נמצאים שם, אבל לפרסם לכולם בתקציבים עצומים לא מתאים לכל עסק. היתרון הוא שיש כיום יכולות פילוח קהל יעד על ידי הרשתות הללו, דבר שמאפשר ניהול קמפיין פרסום מוקד לקהל היעד שמתאים עבור כל מפרסם. בדרך זאת ההשקעה הכספית הכללית בפרסום נמוכה יחסית והאפקטיביות גבוהה בהגעה ישירה אל הקלה היעד הרלוונטי.
פילוח של קהל יעד עובד בצורה די פשוטה על סמך מאגרי המידע העצומים שיש לרשתות החברתיות הללו בכלל ובעיקר זאת של מטא (פייסבוק ואינסטגרם). ניתן לפלח את הקהל הרצוי על פי פרמטרים רבים שמצמצמים אותו למפרסם והופכים ליתרון המרכזי לפרסום ברשתות חברתיות כאלו.
לדוגמא: פילוח קהל שנדרש עבור מכון כושר חדש שנפתח בחיפה ומיועד למבוגרים לבד (מעל 21). הקהל שייבחר למסע פרסום בפייסבוק יכול להיות: בני 21 ומעלה, מתעניינים בכושר גופני, הרמת משקולות או חיטוב, תושבי חיפה. כמו כן אפשר לפלח חוגים ספציפיים של מכון הכושר ולפרסם ממוקד אף יותר. כמו כן אפשר לשלב את הפרסום בין פרסום באינסטגרם ובפייסבוק, לדוגמא חוג פילטיס לנשים מעל גיל 40. הפילוח יכלול נשים, תושבות חיפה, גיל 40 ומעלה, מתעניינות בפילטיס. רק הן ייחשפו למודעה של המכון בתקציב נמוך יחסית של מאות שקלים בלבד שיבטיחו תוצאות אפקטיביות מול קהל היעד.
היתרון הנוסף הוא יכולות ניטור ובקרה ברמה הכי גבוהה שיש כדי לנתח ולשפר את הביצועים של כל פוסט או פרסום בהמשך. אפשר לראות כמה נשים הגיבו למודעה שפורסמה, כמה נרשמו, מה לא הבינו במודעה (איזה שאלות היו) ואולי אפילו תגובות שליליות להצעה (מחיר גבוה מדי?!?) וכדומה. מכל אלו לומדים ומשפרים למודעה הבאה שתהיה עוד יותר מדויקת ואפקטיבית וכן הלאה.
הכלים הללו של פילוח, ניטור ובקרה ברמה כה מדויקת ובזמן אמת לא קיימים במדיות אחרות ולכן שיווק ברשתות חברתיות הפך להיות כה פופולארי ומוצלח עבור בעלי עסקים ונותני שירות רבים בכל הארץ.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים עד גדולים ברשת האינטרנט.