בענף הבנייה יש כמה הגדרות שונות של קבלנים שכל אחת עומדת בפני עצמה. כמעט כל קבלן מקצועי שואף להיות קבלן רשום ומי שיכולים ומעוניינים בכך ישאפו גבוה עוד יותר לתואר של קבלן מוכר (קבלן כוכבית). מה ההבדלים ולמה זה חשוב כל כך? במאמר הבא.
מדוע קבלנים רבים שואפים להיות קבלנים רשומים?
קבלנים רבים בישראל מעוניינים להיות תחת ההגדרה של קבלן רשום ברשם הקבלנים כדי ליהנות ממספר רב של יתרונות:
- הופעה באתר רשם הקבלנים שמעניק אמינות ומקצועיות למי שמופיעים בו.
- אפשרות להעסיק עובדים זרים ו/או מהשטחים בהוצאת אישורים מתאימים.
- תקרת היקף עבודות (שכר) גבוה יותר מזו של קבלן שאיננו רשום (חאפר…).
- אפשרות לגשת ולהשתתף במכרזים עירוניים של הרשויות השונות.
כל אלו מאפשרים לכל בעל מקצוע רציני ומקצועי עם שנים של ניסיון להגיש בקשה לרישום באמצעות רשם הקבלנים להגדרה של קבלן רשום. בדרך זאת מגדילים היקפי עבודה, נחשפים לעבודות חדשות ומגדילים את העסק.
מהו קבלן מוכר (קבלן כוכבית)?
כל מי שכבר נרשמו בתור קבלנים רשומים בסיווג המתאים עבורם, יכולים בהמשך להגיש בקשה לרישום בתור קבן מוכר (קבלן כוכבית בשפת בעלי המקצוע). מדוב רעל דרגה אחת מתקדמת יותר שהיא דחיפה של קבלנים רשומים להוכיח שהם אכן עובדים בהיקפים גדולים יותר ומספקים שירות מקצועי ללקוחות שלהם.
קבלן מוכר הוא קבלן שיכול ליטול חלק גם במכרזים ממשלתיים בנוסף למכרזים עירוניים. כמו כן הוא נהנה מכל היתרונות של קבלן רשום כמובן. בדרך זו נפתחים בפני כל קבלן מוכר אלפי מכרזים של משרדי הממשלה השונים מדי שנה וחלק גדול מהם בהיקפים גבוהים במיוחד ואף ברמה הארצית.
כיצד מגישים בקשה לקבלת רישום קבלן מוכר?
ראשית חשוב שנמליץ מהתחלה להגיש את הבקשה אך ורק באמצעות חברה או עורך דין אשר מתמחה ברישום קבלנים. היום, זה לא מספיק להציג את ההוכחה לכך שאתם קבלנים רשומים אלא יש להמציא ניירת רבה נוספת שיש לדעת כיצד למלא אותה נכון.
חשוב להבין היטב מה הדרישות ממכם ובכלל לדעת אם אתם עומדים בהן או קרובים לעמוד בהן. קבלנים רשומים רבים מגישים בקשות מדי שנה ואינם מקבלים את התואר של קבלן מוכר כיוון שלא היו להם שנות הניסיון המינימליות או היקפי העבודה הנדרשים כדי להפוך מקבלן רשום לקבלן מוכר.
יש לשכור שירותי רישום קבלן רשום מחברה מקצועית ולהתייעץ עמה לגבי האפשרויות שלכם. רק במידה ואתם מקבלים "אור ירוק" יש להתחיל לאסוף ניירת רלוונטית ולמלא את הטפסים הנדרשים. את אלו מגישים לחברה המטפלת בכך תחת משרד האוצר וממתינים לאישור הרישום.